O tych standardowych i tych niebanalnych formach reklamy outdoorowej – skondensowany przewodnik

10 października 2023 Działalność gospodarcza, Pracowe, Rentowny biznes
Początki reklamy sięgają podobno czasów starożytnych, ale dopiero wynalazek Gutenberga stał się przełomowy. Obecnie z dużym sentymentem patrzymy na afisze z początku XX wieku i przy okazji pytamy, jak wyglądałyby ulice naszych miejscowości bez kolorowych tablic. Szary obywatel sądzi, że z każdym rokiem przybywa billboardów oraz telebimów, lecz świetnie wie, że postępu niepodobna zatrzymać.

bilboard

Źródło: flickr.com
Billboardy stoją wzdłuż najbardziej uczęszczanych tras, aby reklama oznakowanie obiektów mogła trafić do dużej liczby potencjalnych konsumentów. Im bliżej większych miast, tym wspomnianych tablic bywa więcej, a podróżni stojący w korkach mimowolnie kierują wzrok na reklamowane artykuły lub usługi – tutaj. Tuż obok znanych nam billboardów pojawiają się także telebimy, które o dużo łatwiej przyciągają wzrok przypadkowych przechodniów czy kobiet czekających na autobus. Króciuteńkie prezentacje promują spółki oraz markety, a czasami informują dyrektorów o możliwości skorzystania z tej właśnie formy reklamy, zatem np. wyrazy telebim żary zobaczymy nie tylko w internecie, ale i na pokaźnym kolorowym ekranie w okolicach rynku.

Kiedy mówimy o reklamie zewnętrznej, to obligatoryjnie musimy wspomnieć o wprawdzie mniej popularnych, ale bądź co bądź wykorzystywanych nośnikach reklamy. W największych aglomeracjach na ściankach przystanków tramwajowych można nierzadko zauważyć tzw. citylighty. Kolorowe podświetlane tablice mają głównie przyciągnąć uwagę pań i dżentelmenów czekających na autobus albo tramwaj. Gdy ulice są zakorkowane, podróżni się niecierpliwią, a zabawne przekazy reklamowe mają szansę naprawdę mocno utkwić w pamięci poszczególnych osób.

telebim

Autor: Piotr Drabik
Źródło: http://www.flickr.com
Najczęściej szefowi stawiają na popularne formy reklamy i używają fraz typu telebimy kujawsko-pomorskie czy billboardy Kraków, by zacząć promować określone produkty, usługi bądź sklepy. Dodatkowo można także zainwestować w jakąś oryginalną formę reklamy. A mianowicie, np. warsztaty mechaniki pojazdowej czasami umieszczają przy szosach karoserie samochodów z lat PRL-u wraz z banerami zawierającymi elementarne informacje, czyli nazwę zakładu, numer telefonów oraz adres. Takie działanie, jak twierdzą psycholodzy, może przynieść spore korzyści konkretnemu reklamodawcy, bo im bardziej fantazyjny bywa pomysł na formę reklamy, tym większa szansa, że szary obywatel na dłużej go będzie pamiętał.