W ostatnim czasie prawdziwym przełomem było stworzenie i upowszechnienie tak zwanych portali społecznościowych. Są to specjalne strony wykorzystywane do komunikowania się, zapoznawania się z ludźmi i dzielenia się własnym hobby. Na pewnym etapie stwierdzono, że marketing w Internecie czyli ePR powinien być prowadzony również w tych mediach z pomocą agencji interaktywnej jak .
Czemu służy marketing społecznościowy?
W pierwszej kolejności powinno się mieć na uwadze, że obecnie z portali społecznościowych korzystają naprawdę ogromne rzesze osób. Pokazanie się przez firmy w tego rodzaju miejscach może więc automatycznie oznaczać zdobycie szerokiego grona ewentualnych odbiorców.
Właściciele firm wykorzystują więc możliwości, jakie dają media społecznościowe, do bezpośredniego kontaktowania się z klientami i zachęcania ich do korzystania z oferty. Media społecznościowe są bardzo pomocnym narzędziem do udostępniania informacji o obecnej ofercie, a także o ewentualnych zmianach ofert.
W czołówce nadal Facebook
Kilka lat temu w gronie mediów społecznościowych na pierwsze miejsce wysunął się Facebook, będący portalem o charakterze międzynarodowym. Od tamtego czasu stale jest na czele jeśli chodzi o liczbę użytkowników i ogólną popularność.
Jeżeli sądzisz, że podane informacje są cenne, to odsyłam tutaj – tam także są zbliżone tematycznie dane, które warto poznać.
Na ten portal więc kierują swoje pierwsze kroki właściciele firm chcący reklamować swoje produkty i usługi.
Marketing na Facebooku może być bardzo skuteczną metodą na pozyskiwanie klientów, ale również stałe przywiązywanie ich do marki. Jednym z popularnych sposobów na uatrakcyjnienie wizerunku marki jest organizowanie konkursów z nagrodami dla aktywnych użytkowników.