Od czego należałoby rozpocząć procedurę organizowania profilu należy Fanpage na Facebooku?

Nieraz, zapewne zadajemy sobie pytanie dlaczego warto reklamować się na Facebooku. Otóż jak najbardziej warto! Jeżeli stworzymy fachowy profil na Facebooku i skusimy się na prowadzenie fanpage możemy jeszcze lepiej rekomendować swoją markę, sklep, usługę w sieci oraz zacieśniać kontakty z klientami. Dzięki temu możemy poznać wymagania internautów i odpowiadać na nie.


strona facebook
Autor: reynermedia
Źródło: http://www.flickr.com
Proces organizowania profilu trzeba rozpocząć od analizy nabywcy. Przede wszystkim trzeba określić charakter działalności. Następne kroki zależeć będą od tego, czy jest to przedsiębiorstwo z branży spożywczej, czy może towar z zakresu motoryzacji, czy wydarzenie kulturalne. W dalszej części trzeba określić grupę docelową prezentowanych przez nas treści. Sposób, a głównie format i język muszą odpowiadać odbiorcom profilu. Dopiero później można zabrać się za wygląd przekazu, koncepcji kreatywnych i treści.

Przed rozpoczęciem pracy należałoby zapisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować tworząc kolejne posty. Dobór odpowiednich treści trzeba uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak wciąż pojawiają się problemy z koncepcją na prowadzenie fanpage’a, warto zrobić mapę myśli. Rysunkowe opracowanie pozwoli na dokładną analizę klienta, a hasłowa formuła da kolejne skojarzenia. Tym samym powstanie spis tematów i pomysłów na konkretne posty.

social media agency
Autor: Esther Vargas
Źródło: http://www.flickr.com
Tworząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, to musimy być na czasie. Śledzenie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę przyciągnąć następnych fanów. Jednym z głównych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste informacje nie wzbudzą w odbiorcach żadnych emocji. Zamierzeniem prowadzonych działań jest efektywność użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do wzajemnego oddziaływania. Odpowiednio pobudzony podzieli się informacją z innymi bądź skusi się na dialog z nami.

Jakże tego dokonać? Na pewno nie się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy zdobyć ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy chęci współpracy jest zadawanie pytań. Więcej informacji: http://www.artefakt.pl/social-epr/social-media-marketing

Nie chodzi o kontrolowanie ich wiedzy, a pytanie ich o zdanie czy też odczucie. Wystarczy na końcu napisać krótkie i proste „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za następnym razem odbiorcy zaczną wykazywać zainteresowanie i napiszą komentarz. Niemalże na każdą aktywność fanów winna być odpowiednia reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze warto przynajmniej polajkować. Gdy jest ku temu okazja, trzeba pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiadać na zadawane pytania.

kongressmedia
Autor: Flickr Account Kongress Media
Źródło: http://www.flickr.com
Należy bardzo uważać na negatywne komentarze, które mogą popsuć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym przypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana riposta może być nawet gorsza od jej braku. Niekiedy jednak wystarczy przyznać racje lub przeprosić, a fan poczuje się zadowolony.

ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wizerunku firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.