Przed rozpoczęciem pracy należałoby zapisać sobie tematy, jakich będziemy się podejmować tworząc kolejne posty. Dobór odpowiednich treści trzeba uzależnić od profilu i grupy docelowej. Jeżeli jednak wciąż pojawiają się problemy z koncepcją na prowadzenie fanpage’a, warto zrobić mapę myśli. Rysunkowe opracowanie pozwoli na dokładną analizę klienta, a hasłowa formuła da kolejne skojarzenia. Tym samym powstanie spis tematów i pomysłów na konkretne posty.
Tworząc treści, jeżeli nie możemy być pierwszymi, to musimy być na czasie. Śledzenie trendów i nowości w danych dziedzinach ma szansę przyciągnąć następnych fanów. Jednym z głównych błędów jest przedstawianie w poście suchych faktów. Puste informacje nie wzbudzą w odbiorcach żadnych emocji. Zamierzeniem prowadzonych działań jest efektywność użytkownika, nie zmuszenie, a zachęcenie go do wzajemnego oddziaływania. Odpowiednio pobudzony podzieli się informacją z innymi bądź skusi się na dialog z nami.
Jakże tego dokonać? Na pewno nie się poddawać. Fani nie od razu będą chcieli lajkować i komentować – musimy zdobyć ich zaufanie. Dobrym sposobem na wzbudzenie w odbiorcy chęci współpracy jest zadawanie pytań. Więcej informacji:
Nie chodzi o kontrolowanie ich wiedzy, a pytanie ich o zdanie czy też odczucie. Wystarczy na końcu napisać krótkie i proste „Co o tym myślicie?”, „Jakie jest Wasze zdanie?”. Pewnie nie od razu, ale za następnym razem odbiorcy zaczną wykazywać zainteresowanie i napiszą komentarz. Niemalże na każdą aktywność fanów winna być odpowiednia reakcja ze strony administratora. Pozytywne komentarze warto przynajmniej polajkować. Gdy jest ku temu okazja, trzeba pobudzić użytkownika do wymiany choć kilku zdań. Obowiązkiem administratora jest odpowiadać na zadawane pytania.
Należy bardzo uważać na negatywne komentarze, które mogą popsuć całą pracę i dotychczasowy trud. W tym przypadku trzeba poświęcić więcej uwagi na wybór, czy warto odpowiadać na zarzuty. Źle dobrana riposta może być nawet gorsza od jej braku.
Spodobał Ci się ten tekst? Zatem czytaj to kominki, na co masz chęć na kolejnej witrynie, którą z pasją dla Ciebie stworzyliśmy.
Niekiedy jednak wystarczy przyznać racje lub przeprosić, a fan poczuje się zadowolony.
ePR to wortal public relations i łączności marketingowej. Skierowany jest do specjalistów PR i marketingu odpowiedzialnych za kontakty z mediami i zajmujących się zbudowaniem wizerunku firmy wobec jej klientów, inwestorów i pracowników.