W jaki sposób najlepiej promować usługi w sieci WWW

Posted on 15 października 2018Posted in Działalność gospodarcza
Promowanie produktów i usług w sieci jest bardzo korzystne, tak dla reklamodawcy jak i dla domeny, na której reklama się znajduje. Dzisiejsze narzędzia dostępne dla reklamodawców internetowych umożliwiają niezwykle dogłębną analizę witryny, przed podjęciem działań o charakterze marketingowym.

Praca przy komputerze

Autor: sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu
Rozwiązania te są przydatne także dla webmasterów, którzy mogą dzięki nim ocenić efektywność pozycjonowania strony w Internecie – więcej (więcej). Oprócz tego, nowy rynek potężnych urządzeń mobilnych pozwolił na stworzenie nowych możliwości reklamy – teraz prezentowanie efektywnej, dopasowanej do preferencji reklamy za pomocą aplikacji mobilnych jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Gdzie umieścić reklamę

Reklamodawcy pragną, żeby ich reklamy dotarły do maksymalnej ilości użytkowników. W czasopiśmiennictwie liczbę tę sprawdza się przez wysokość nakładu danego pisma. Nie ma się jednak pewności, że wszelkie egzemplarze w których reklamę się wykupiło, zostały sprzedane. Technologie do badania liczby odbiorców telewizji i radia są bardzo zaawansowane i kosztowne, z kolei sieć WWW daje nieskomplikowane przyrządy przynoszące czytelne wyniki.

Do takich narzędzi należy ahrefs, wyświetlający wiele danych o domenie – od tzw. rankingu URL (służącego do badania popularności witryny), przez liczbę odnośników do strony internetowej (co mówi o jej pozycjonowaniu i tzw. sprzężeniu zwrotnym), po drobiazgową analizę jej odwiedzin. Te informacje w odpowiednich rękach umożliwiają przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej.

Reklama mobilna

Rynek aplikacji na urządzenia mobilne jest bardzo duży – obecnie tzw. smartfony stanowią większość rynku popularnych komórek, ponadto tablety zyskały na popularności. Sporządzenie aplikacji na urządzenia mobilne jest dziecinnie proste, rynek jest z kolei na tyle szeroki, że by odnieść sukces trzeba sprzedawać aplikacje w atrakcyjnych cenach.

Twórcy aplikacji odbijają straty umieszczając w swoich aplikacjach treści reklamowe, zwykle sporządzone przez wyspecjalizowane instytucje, jak należący do Google admob zajmujący się analizą rynku reklamy mobilnej, oraz będący platformą dla reklamodawców i developerów sporządzających takie programy.