Co zrobić, żeby zatrzymać klienta na długi czas?

2 lipca 2023 Bez kategorii
Najbardziej wartościowy klient to taki, który postrzega daną firmę za najlepsza w swojej dziedzinie i godną zaufania. Osoba, która myśli w taki sposób częściej i chętniej będzie korzystała z usług firmy, z którą czuje więź. Będzie gotowa więcej zapłacić i raczej nie będzie zerkać na konkurencyjne marki. Firma w rewanżu zrobi wiele, by zachować świetne stosunki z najbardziej atrakcyjnymi konsumentami. Jednym z efektywnych sposobów na zdobycie zaufanych klientów jest system lojalnościowy.

Jest wiele powodów, dla których firmy decydują się na program lojalnościowy. Przeważnie do prowadzenia podobnych działań popycha bardzo duża konkurencja. Rynek jest obecnie przesycony i wiele firm posiada podobne oferty. Innym powodem korzystania z tego typu programów jest pogłębiająca się nieufność konsumentów w stosunku do klasycznej reklamy. Wbrew pewnym opiniom, przeważnie to pogorszenie sytuacji firmy, a nie jej rozwój jest powodem dla wdrażania nowych akcji promocyjnych. Firma która wdraża program lojalnościowy, na początku powinna określić grupy docelowe, które będą nim objęte. Mogą to być tylko najwięksi partnerzy, sieci handlowe które realizują ustalone wcześniej minimalne wartości obrotów, dystrybutorzy z regionu, na którym nam najbardziej zależy lub wszyscy dotychczasowi odbiorcy. W zależności od liczby wybranych grup oraz ich potrzeb, dobieramy właściwe narzędzia mające przynieść uczestnikom programu określone korzyści.

Programylojalnosciowe.pl - programy lojalnościowe

Źródło: Programylojalnosciowe.pl

System lojalnościowy powinien być dostosowany do konkretnej firmy. O rezultat możemy być spokojni, ponieważ powiększająca się liczba podobnych programów zapewnia o skuteczności takiego stylu zarządzania. Można oczekiwać, że przy coraz trudniejszych warunkach rynkowych, lojalność wobec marki i dostawcy, będą kluczowymi częściami przewagi konkurencyjnej. Aby jednak osiągnąć zamierzone efekty, należy liczyć się z koniecznością dużego zaangażowania, zapewnienia najwyższej jakości produktów oraz stawiania na pierwszym miejscu klienta.
Program lojalnościowy jest wykorzystywany zarówno w odniesieniu do klientów finalnych jak i w odniesieniu do pośredników handlowych. Odpowiednio przygotowany program pprogram (kofax mobile capture)na osiągniecie szeregu korzyści, zarówno przez dostawców, jak i przez pośredników.