Która reklama typu outdoor jest najbardziej efektywna?

Posted on 15 października 2018Posted in Działalność gospodarcza
Na sukces każdego przedsięwzięcia, oprócz rzetelnego realizowania przewidzianego planu biznesowego, gigantyczny wpływ ma skutecznie zrealizowana kampania marketingowa. Nie od dzisiaj wiadomo, iż dobra reklama stanowi dźwignię handlu, zaś rozpoznawalność loga proponującej konkretną usługę lub asortyment towarów jest tak samo istotna (a może nawet ważniejsza), niż przygotowana przez nią propozycja.

reklama zewnętrzna

Autor: Andy Atzert
Źródło: http://www.flickr.com
W zależności od zapotrzebowania – rodzaju ogłaszanej usługi, wyrobu bądź koncepcji, grupy docelowej, wyczekiwanych rezultatów, zasięgu prowadzonej kampanii i środków którymi rozporządza zleceniodawca, możemy wybrać z bardzo wielu środków przekaz. Reklama typu outdoor wykorzystuje rozmaitego typu nośniki ulokowane w szeroko zrozumianej przestrzeni publicznej. Jego plusem jest przede wszystkim niezmiernie duży zasięg, tak przestrzenny, jak również czasowy, i możliwość całkiem precyzyjnego sprecyzowania docelowej grupy klientów.

Jednym z najczęściej wybieranych wariantów nośników reklamy zewnętrznej jest szyld. Kojarzony przez gros z nas z mało interesującymi powierzchniami reklamowymi, ulokowanymi w większości wypadków przy głównych trasach komunikacyjnych, w rzeczywistości zapewnia przeprowadzenie zapadającej głęboko w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie niedużą kwotę. Jaki więc powinien być efektywny szyld? Główną zasadą, uwzględniającą wzrokowy kierunek percepcji eksponowanej informacji, jest przekazanie jak najogromniejszej ilości treści przy zastosowaniu jak najmniejszej ilości słów – reklamywiktor.pl/oferta/kasetony-i-szyldy.htmlOdbiorcy prezentowanej reklamy w większości wypadków poruszają się dość szybko (auto, komunikacja miejska) więc nie są w stanie zapamiętać długiego napisu, umieszczonego na szyldzie. Przykuwające wzrok hasło i odpowiednia, jednoznacznie kojarząca się z tekstem fotka czy grafika powinny zaciekawić klienta po czym zachęcić go do „pójścia za tropem”. Funkcją owej formy reklamy jest nie tyle sprzedaż prezentowanej oferty, ile budowanie okre www.reklamywiktor.pl/ ej marki.

szyld

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Efektywność szyldów powiązana jest także ich lokalizacją oraz jakością wykonania. Szyldy Nowy Sącz prezentując reklamę kierowaną do danej grupy odbiorców, powinny być usytuowane w pobliżu miejsc na ogół przez nich odwiedzanych – przykładowo reklama artykułów dla dzieci powinna znajdować się w sąsiedztwie szkół podstawowych. Inną odmianą reklamy typu outdoor są reklamy w Nowym Sączu jednakowo jak inne większe miasta jest pełna tego typu reklam .