Kupno nowego samolotu to cena nowego samochodu klasy wyższej. Trzeba uważać, ponieważ wydatki nie kończą się przelaniem funduszy na konto twórcy urządzenia albo poprzedniego właściciela.
Źródło: http://www.flickr.com
Latanie jest atrakcją obarczoną sporymi nakładami utrzymania samolotu.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: http://www.flickr.com
Hitem na rynku samolotów nowych ogólnego lotnictwa jest samolot z niezwykle nowoczesnym ekwipunkiem oraz najwyższym komfortem i spadochronem ratunkowym. W przypadku, gdy wydarzy się usterka powyżej stu metrów, spadochron ratunkowy bezproblemowo sprowadzi na ziemię nasz samolot i kadrę, która liczy 4 osoby. Za podstwową wersję należy zapłacić razem z należnościami skarbowymi około 2.3 mln złotych. Klienci częściej kupują jednak wersję silniejszą za około 3 mln. Jest to wersja z mocniejszym silnikiem oraz korzystniejszym wyposażeniem. Innym samolotem jest samolot za ok. półtora miliona złotych. Jest to rozwinięcie przeszło 60 letniej konstrukcji, która była parokrotnie modernizowana.
O wiele łatwiej i mniej kosztownie nabyć statek powietrzny używany. Na tym na rynku w odróżnieniu od rynku motoryzacyjnego ceny samolotów spadają o wiele wolniej. Ceny niedrogich samolotów rozpoczynają się od 50 000 zł. Za tego typu pieniądze można dostać bardzo stare statki powietrzne albo kilkunastoletnie samoloty, które są ultralekkie. Inwestycja w starsze konstrukcje, które są niedrogie, zazwyczaj powoduje konieczność bardzo dużych początkowych inwestycji. Rzadko kiedy zdarza się tak, że samolot jest sprzedawany tuż po kosztownym remoncie silnika albo śmigła. W przypadku samolotu używanego na początku trzeba się liczyć z mniejszymi lub hotel ferreus kraków większymi wydatkami.
Wśród ludzi panuje tego typu stereotyp, że samolot pali ogromne ilości paliwa, z tego też powodu eksploatacja ich jest tak droga. Tak naprawdę paliwo jest to tylko nieduża cząstka całego kosztu, który wiąże się z utrzymaniem niewielkiego samolotu.