O czym powinno się pamiętać, prowadząc swoją działalność.

16 listopada 2023 Bez kategorii
Prowadzenie swojej działalności gospodarczej to doskonała szansa na zrobienie tego, na co ma się ochotę przy równoczesnym zapewnieniu sobie koniecznych środków do życia. Założenie samodzielnie działalności nie jest niczym nie do zrobienia, wystarczy pójść do biura pracy i tam na miejscu dostaniemy niezbędną pomoc jak również wskazówki dotyczące tego, co trzeba zrobić na początku i jakiego typu zobowiązania nas obowiązują.

pracownicy

Autor: AFGE
Źródło: http://www.flickr.com
Istotne jest to, że przez pierwsze 2 lata istnieje tak zwany okres ochronny, w trakcie jakiego mamy możliwość płacić mały zus oraz inne składki , które odprowadza się do urzędu skarbowego – wznowienie działalności gospodarczej.

Czy chcesz przeczytać analogiczne porady? Jeżeli tak, to zobacz w witrynie (http://www.pmconsulting.com.pl/offboarding/) podobne informacje dotyczące tej sprawy – link jest tutaj.

Ważną informacją jest to, że niskie składki zus przedsiębiorcy, który comiesięcznie odprowadzał tę mniejszą kwotę, zwiększają się po upływie 2 lat i wówczas mamy już obowiązek zapłacenia wyższych składek zus za nas a także za naszych pracowników. Świetnie również wiedzieć to, iż posiadamy sposobność w pewnym momencie na jakiś okres zamknąć firmę lub też po prostu wstrzymać jej działalność. Takie działanie umożliwi firmie przetrwanie w sytuacji gdy na przykład nie mamy wystarczającej liczby zleceń, a nasz ostatni pracodawca chce, abyśmy u niego pracowali i to z o wiele lepszym wynagrodzeniem. Naturalnie, kiedy koniunktura na rynku się zmieni, to zawsze możemy zrobić wznowienie działalności gospodarczej, co pozwoli nam wrócić na rynek w momencie, gdy jest zapotrzebowanie na konkretne usługi – sprzedaż środka trwałego.

pracownicy firmy

Autor: NASA ICE
Źródło: http://www.flickr.com
Można również zrobić w ten sposób, iż otworzymy swoją działalność, lecz pracujemy stale u tego samego pracodawcy, lecz już jako działalność zewnętrzna, wykonująca konkretne zlecenia. Jest to o tyle ważne, że będąc sobie samemu kierownikiem powinniśmy uwzględniać a także samemu płacić różnego typu świadczenia, powiązane z obowiązkowymi składkami płaconymi w ZUS-ie czy do urzędu skarbowego. Może wydarzyć się tak, iż w naszej firmie będzie jakiś przestarzały sprzęt biurowy lub zbędne auta, których już nie stosujemy, ponieważ nasza firma transportowa doskonale się rozwija i samochody, jakie niegdyś kupiliśmy, posiadają obecnie zbyt małą ładowność. W takim przypadku dobrze jest ogłosić sprzedaż środka trwałego, dzięki temu uzyskamy dodatkowe pieniądze, jakie można przeznaczyć na doinwestowanie naszej firmy – Cena Biznesu.