Co to są nowe analizy dla przedsiębiorstw? Jak mogą pomóc zrozumieć oczekiwania klientów jak i powiększyć zyski?

20 czerwca 2023 Bez kategorii
W świecie analityki jakiś czas temu pojawiło się pojęcie big data. Hasło to oznacza tendencję do szukania i wykorzystania wartości biznesowej, jaka widoczna jest w coraz większych i coraz lepiej dostępnych ilościach danych. Pochodzą one z wielu miejscu, najczęściej spoza organizacji, a nawet z obszarów do tej pory całkowicie niekwalifikowanych oraz nie branych pod uwagę, jako źródła informacji, które mogą być znaczące. Jak pokazuje jednak praktyka tego typu informacje są bardzo przydatne, tym bardziej z biznesowego punktu widzenia.

analiza

Autor: OTA Photos
Źródło: http://www.flickr.com
Dzięki nim jesteśmy w stanie podejmować wciąż lepsze decyzje biznesowe – por. . Jak niektórzy twierdzą, to zwyczajnie kolejny etap rozwoju biznesu, jakiego można było się spodziewać. Jeszcze niedawno wystarczająca okazywała się po prostu wiedza na temat działania organizacji, szukało się przewag biznesowych w jak najlepszej organizacji procesów w biznesie, raportowało operacyjnie – całość składała się na bardziej albo mniej skuteczne działania.

Następnym krokiem było poszukiwanie trendów w swoich zbiorach danych, analiza danych, sprawdzanie przyczyn takich a nie innych zdarzeń – kliknij po źródło. Tak powstawały też pierwsze hurtownie danych. Miało to oczywiście związek z ewolucją platform z bazami danych, zaczęły także powstawać specjalizacyjne narzędzia do analizowania, które pomagały w odkrywaniu tego typu wzorców. Dzisiaj natomiast ciężko wyobrazić sobie gromadzenie ważnych danych bez big data. Dzieje się tak przede wszystkim przez złożoność systemów ekonomicznych, w jakich obrębie działają największe przedsiębiorstwa. Trzeba zauważyć, iż łańcuch (zobacz prowadnica kablowa) wartości, jakich chcą one dostarczać klientom ogromnie się wydłuża, z tego powodu zwykłe promowanie artykułu już nie jest wystarczające.

praca przy komputerze

Autor: Michael Coghlan
Źródło: http://www.flickr.com
W dzisiejszych czas więc dostarczane są nie jednie usługi czy produkty, lecz głównie kompletny zestaw doświadczeń. Przekłada się to na większe marże i wyższą lojalność naszych klientów. Tego typu rozbudowanie łańcucha wartości powiększa zakres informacji, z jakimi na co dzień trzeba się zmierzyć w procesie podejmowania decyzji. Każda więc z firm, która marzy o dystrybucji jak najlepszych artykułów, jak i o zdobywaniu wciąż większej ilości przychodów, bezwzględnie musi używać big daty.