W jaki sposób działa elektroniczny system obiegu faktur

16 lutego 2024 Bez kategorii
Papierowy obieg zaświadczeń sprawia, że wydłużony jest proces akceptacji dokumentów. Faktury trafiają późno do księgowości, co może się wiązać z ryzykiem naliczania odsetek albo brakiem możliwości odliczenia VAT w najbliższym możliwym czasie.
Co więcej przedsiębiorstwo nie posiada konkretnych danych potrzebnych do celów zarządzania jak też sprawozdawczości, albowiem niezarejestrowane faktury są przetrzymywane u pracowników.

Trudno jest także określić kto jest obecnym posiadaczem faktur, chyba, że stosuje się nieskuteczną papierową rejestrację zaświadczeń.

Jeśli odnalezienie dodatkowych informacji na opisywany wątek jest dla Ciebie niesamowicie istotne, to żeby je zdobyć prześledź witrynę (https://pl.beonigroup.com/import-towarow-z-chin/), na której je z pewnością zobaczysz.

Wszelkie sytuacje wymagające konsultacji między pracownikami, czy też niezbędności nagłego działania (na przykład wstrzymania płatności czy wyjątkowej natychmiastowej zapłaty) nastręczają podjęcia ponadplanowych działań dla przykładu wysłania maili bądź telefonów. Workflow faktur skutecznie eliminuje wyżej wymienione nieefektywności. W czasie standardowego obiegu faktury zakupu są zdawane „z rąk do rąk” do właściwych pracowników organizacji, odpowiedzialnych za ich aprobatę oraz stosownie przez nich kodowane dla celów właściwego zakwalifikowania kosztów. W trakcie tego procesu pracownicy mogą przypisać im właściwe MPK, numery projektu, czy inne klasyfikatory czy znaczniki używane w organizacji na potrzeby działu controllingu. Informacje te możesz jednak zbierać w prosty sposób w systemie. Dzięki temu unika się podpisów ręcznych składanych celem zatwierdzenia.

życie
Workflow faktur pozwoli na elastyczne kształtowanie ścieżek obiegu dokumentów. Konfiguracja etapów zatwierdzania, daje również możliwość utworzenia wielu poziomów akceptacji.

Cechą charakterystyczną systemu MDDP do elektronicznego obiegu faktur jest to, że przy zastosowaniu możemy ustawić w nim bezgraniczną ilość poziomów (kroków) akceptowania zależnie od tego, ilu z nich potrzebuje Klient.