Badania marketingowe są niezbędne, ponieważ dostarczają firmie dużo przydatnych danych. Po pierwsze, tą drogą można prześwietlić precyzyjnie obecnych konsumentów. Badania marketingowe pozwalają na zobaczenie ich wymagań, a również ukazują zdania na temat usług oraz wskazują, jaką renomą cieszy się przedsiębiorstwo. Po drugie, badania satysfakcji
klientów oferują przedsiębiorstwu kluczową wiedzę na temat tego, jak poprawić produkty bądź usługi, by klienci byli później z nich zadowoleni. Po trzecie, skutecznie zrealizowane badania marketingowe przynoszą mocną podstawę do tworzenia efektywnych kampanii reklamowych. To nieodzowne, ponieważ slogany reklamowe muszą być kreowane dla sprecyzowanych grup społecznych, by były dobrze odebrane.
Wartym uwagi rodzajem badań jest tak zwany „tajemniczy klient”, dzięki któremu można zbadać jakość obsługi klienta w przybytkach handlowych bądź usługowych firmy. W tym przypadku nie są obserwowani realni albo potencjalni konsumenci, a pracownicy. Wytrenowany pracownik agencji analiz udaje się do danego miejsca, gdzie wybiera jakiś artykuł bądź korzysta z usługi.
Obsługujący nie zdają sobie sprawy z tego, że jest to audytor.
Jeśli przedstawiony artykuł zabrał Cię w nieznany rejon wiedzy, to świetnie się składa, ponieważ możesz zgłębić pozostałe informacje tutaj – kliknij na ten odnośnik oraz poczytaj więcej.
Tak tajemniczy klient może zebrać cenne informacje na temat tego, jak obsługują pracownicy firmy.
Więcej na