Co to jest reklama zewnętrzna? Jakiego rodzaju ma zastosowanie, jakie są jej rodzaje i w jakim miejscu najlepiej pasuje?

Posted on 7 grudnia 2018Posted in Działalność gospodarcza
Reklama zewnętrzna czy reklama uliczna jest zazwyczaj nazywana po prostu „poza domem”. takiego typu reklama z wykorzystaniem digital signage to również typ tego rodzaju promocji, lecz w takim wypadku wykorzystuje się wizualną elektroniczną komunikację. Co jest jego celem ? To priorytetowo dotarcie informacji reklamy do konkretnych miejsc, w optymalnym czasie z zawartością, która jest dostosowana do miejsca zamontowania wyświetlacza.

bilboardy w mieście

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Outdoor to po prostu reklama eksponowana na zewnątrz. Jest prezentowana na specjalnie do tego celu tworzonych nośnikach reklamy, a więc są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy z ogłoszeniami. Są też zaprezentowane na nośnikach, przykładowo na przystankach autobusowych czy kioskach. Innowacyjne pomysły w tego typu reklamie to reklama ambientowa,na przykład oklejanie budynków czy reklama wielkoformatowa, za pomocą form w trójwymiarze. Outdoor to akcje reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to działania wykonywane poprzez powszechne środki masowego przekazu. Przykłady: reklama (artystyczne malowanie) w Częstochowie – Tesco.

reklama zewnętrzna

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

W odróżnieniu od pozostałych mediów, takich jak czasopisma czy telewizja, outdoor przenosi jedynie sedno reklamy. Najpopularniejsze nośniki reklamy działającej na zewnątrz, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Billboard to bardzo modna nazwa ogromnych tablic, które są używane do prezentowania plakatów reklamowych. Takie reklamy zwykle możemy zauważyć przy drogach poza obszarami zabudowanymi. Niekiedy spotykane są oświetlone, żeby zagwarantować dobrą widoczność plakatu w czasie nocy. Zazwyczaj używane wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard. Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat powieszony jest za szybą z tworzywa, jest także podświetlony. Montuje się go w wiatach na przystankach, na latarniach, może być też wolno stojący. Sprawdź szczegóły: link ze szczegółami.

Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest niezwykle łatwa w składaniu i łatwa w transporcie. Lekki i skuteczny, stosowany na wielu imprezach plenerowych, eksponowany przez krótki czas. Reklama wielkoformatowa jest prosto na elewacjach budynków czy w okresie remontu budynku na rusztowaniu. Wykonane z siatki winylówek, backlightu, jaki przepuszcza światło. Mogą być także wykonane z pełnego winylu.