Im więcej mamy faktur tym lepiej spisze się u nas elektroniczny obieg faktur

Posted on 26 marca 2019Posted in Działalność gospodarcza, Pracowe, Rentowny biznes
Kiedy firma wykorzystuje z papierowych faktur, to mają one dotrzeć wpierw do osoby, która zakupiła konkretny przedmiot lub usługę, aby ona je podpisała, później do potwierdzenia przez prezesa, a dopiero w ostateczności do księgowości, gdzie są wprowadzane do systemu.

szafka na dokumenty

Autor: Timm Suess
Źródło: http://www.flickr.com
Niestety to wszystko zabiera sporo czasu przez co nie zawsze faktura napływa do księgowości przed rozliczeniem podatku, a od czasu do czasu jeszcze dochodzi do jej zagubienia. Dlatego w przedsiębiorstwach, gdzie tych faktur jest naprawdę wiele, zalecany jest do wprowadzenia obieg faktur, który powoduje, że faktura po skanowaniu od razu trafia do księgowości i nie ma obaw, że coś będzie zawieruszone. W takim systemie można zmienić wszystkie informacje jeśli znajdą się jakieś błędy, a w czasie sprawdzania dzięki odpowiedniemu sposobowi zapisywania ich, łatwiej będzie dotrzeć do oryginału faktury, który odłożony będzie w archiwum.

Elektroniczny obieg pomaga uniknąć karnych odsetekMnóstwo przedsiębiorców podkreśla, że korzystanie z takiego elektronicznego obiegu spowodowało, że do księgowości z należytym wyprzedzeniem trafia informacja o obowiązku zapłacenia za daną fakturę, a więc nie pojawiają się najmniejsze spóźnienia w płatnościach, a co się z tym wiąże, nie trzeba opłacać karnych odsetek, przez co spora ilość finansów pozostaje na firmowym koncie. Co więcej przy takim systemie wszyscy oszczędzają czas, gdyż nie trzeba już szukać konkretnej faktury, nie należy pilnować na którym poziomie przyjmowania się znajduje, dzięki czemu podwładni mogą skupić się na kolejnych zadaniach i w całości poświęcić się swoim obowiązkom.

Będziemy z niego usatysfakcjonowaniUżywanie z takiego systemu zezwala na usunięcie większości omyłek, które zjawiają się w efekcie czynnika ludzkiego, a co się z tym wiąże, nie należy tracić czasu na ich wyszukiwanie oraz poprawianie, ani nie należy się bać kar powiązanych z ich wykryciem przez urząd skarbowy. Jeśli rozpoczniemy wykorzystywać z tego systemu, to szybko zauważymy jego plusy oraz zobaczymy jak usprawnił działanie naszego zakładu jeżeli idzie o obieg dokumentów.

Wciąż masz znaczne problemy z odnalezieniem ciekawej oferty? Nie martw się – sprawdź te propozycje (https://glazurex.com.pl/podlogi-drewniane/), one na pewno Cię nie zawiodą.

To wszystko spowoduje, że będziemy usatysfakcjonowani z jego zakupu.