Sposoby promocji popularnych sieci supermarketów

Posted on 15 października 2018Posted in Działalność gospodarcza
W ostatnich latach wielką popularność w Polsce zdobyły różnego rodzaju supermarkety. Są to generalnie sklepy sieciowe, które funkcjonują w różnorodnych branżach, od kosmetyków po zabawki dla dzieci. Z początku bardzo często powstawały sklepy o wielkiej powierzchni, gdzie można było kupić praktycznie każdą rzecz. Ta ich wielobranżowość poczytywana była za zaletę i to ona zachęcała klientów.

Zakupy, wózek zakupowy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
W późniejszym czasie jednak moda na takie sklepy – sprawdź promocje na programy motywacyjne: www.profill.com.pl/ – zmniejszyła się, za to pojawiły się sklepy odrobinę mniejsze, oferujące głównie artykuły spożywcze, które również obecnie są niezwykle popularne. Wyszukując w Internecie hasło „Biedronka gazetki promocyjne” można zyskać informacje o obecnej ofercie jednego z najchętniej odwiedzanych sklepów tego rodzaju. Najczęściej supermarkety takie oprócz artykułów spożywczych posiadają również stoisko z chemią i kosmetykami, a poza tym zmieniające się oferty na rozmaite produkty.

Gazetki promocyjne
Z pewnością najpopularniejszym sposobem promowania oferty określonego sklepu jest wydawanie gazetek promocyjnych. Zawarte są tam informacje o obecnych promocjach oraz przedstawione propozycje towarów z asortymentu. Obecnie gazetki promocyjne takie mają coraz atrakcyjniejszą i bardziej oryginalną formę w celu nakłonienia ludzi do odwiedzania sklepów. Przykładowo ulotki te bywają sezonowe, przykładowo bardzo często wydaje się je w okresie przedświątecznym, zawierając w nich oferty towarów doskonałych na prezent pod choinkę. Na przykład jeśli chodzi o sklep Lidl, gazetki promocyjne wydaje często i są one przygotowane z dużą starannością.

Specjalne promocje
Do rozwiązań niezwykle popularnych w ostatnim czasie zalicza się zatrudnianie słynnych osób do reklamowania danej marki. Tę metodę wykorzystuje przykładowo sklep Lidl, który zatrudnił znanych kucharzy do akcji reklamowej. Dzięki temu rozpoznawane przez klientów twarze i nazwiska zapraszają do robienia zakupów w danej sieci sklepów. Oprócz tego w gazetkach nierzadko zamieszcza się przepisy kulinarne na dania, które przygotowuje się z produktów dostępnych w danym sklepie. To także zwiększa efektywność reklamy i przywiązuje odbiorców do marki.